טוען...

כראמל גברת בלום שולטת, ספר שמיני - מאירה ברנע-גולדברג | סקירה


כראמל 8 גברת בלום שולטת - מאירה ברנע-גולדברג | סקירת ספר

על מה הספר?
הספר השביעי של כראמל הסתיים בקליף האנגר: גברת בלום, שחשבנו לרגע שהיא הפכה לטובה, הצליחה להשיג את הטבעות של גול ואל-אל. אם היא תשיג את הטבעת של רובי, היא תוכל להשתלט על הכל!
הספר השמיני נפתח בכך שבני המשפחה עומדים בפני גירוש מהטירה, שעכשיו שייכת לגברת בלום. אבל אז הם זוכים לביקור מפתיע: ההורים של גברת בלום החליטו להתארח. ומהר מאד אפשר להבין מאיפה גברת בלום ירשה את האופי שלה… במקביל להתמודדות של גברת בלום עם האירוח של ההורים שלה, יש ברקע גם תעלומה: אחרי מי רודף פקד סמואל לנגהורן?

מה חשבתי עליו?
כמו כל הספרים הקודמים, אנחנו מקבלים ספר משעשע וקצת מופרע והרפתקה חדשה של החבורה הרגילה. למרות שהספר מתרחש רק בטירה ובקרבתה (תחנת המשטרה ובית אבות) הוא מצליח לייצר סיטואציות מצויינות.

כראמל 8 נותן פוקוס גדול מאד על הדמות של גברת בלום – ובעיקר על הילדות שלה. אנחנו גם מגלים יותר דברים על מרגרט, אמא של ג’יין (אחות של גברת בלום). אם שנאתם את גברת בלום בספרים הראשונים של כראמל, אני חושבת שתשנאו יותר את אמא שלה…

הספר השמיני גם מפצה על היחס לגול בספרים הראשונים. מהילד הטיפש והלא מוכשר, הוא ממשיך להתפתח ולגלות בעצמו כשרונות שהוא לא ידע על קיומם, ולהביא תועלת בכל זאת.

הספר, כרגיל, משלב המון הומור. למשל, מדי פעם אבא של גברת בלום מצטט משפטים שאמא שלו היתה אומרת, גם כשהם לא קשורים בכלל למצב. זה נורא משעשע, במיוחד שהמשפטים מגוונים מאד ונעים מעצות לתזונה טובה ועד משפטים במתמטיקה. גם כל ההתמודדות של גברת בלום מול אמא שלה היא משעשעת מאד. יש בה גם עצב וצביטה בלב – במיוחד למבוגרים שקוראים את הספר – אבל בגלל שגברת בלום היא הנבל, אנחנו גם קצת שמחים לאידה.

“תודה”, יאן קד קידה קטנה. “אתה החתול המדבר שעליו מר בראון סיפר לי?”
“אני ולא אחר. אלא אם כן יש כאן עוד חתולים מדברים שלא סיפרו לי עליהם.”
“שמעתי שאתה פלאי. אתה יכול לגרום לגברת בלום לשלם לי תמורת העבודה?”
כראמל יילל חרישית. “יש גבול גם ליכולות שלי.”

הספר מסתיים בקליף האנגר גדול… נשאר לחכות עוד כשנה לספר 9.

טריגרים ותכנים רגישים: 
חטיפת ילדים, ניכור הורי (ההורים של גברת בלום גועליים מאד), גנבים.
הספר, כמו שאר הסדרה, מתאים בערך מכיתה ג-ד ומעלה (הספר ללא ניקוד).

 

הוצאת כנרת זמורה דביר | דצמבר 2023 | 224 עמ’


 

 

את הסקירה כתבה תמר גורפינקל

מנהלת את קבוצת המלצות אמיתיות על ספרים בפייסבוק
ואת הבלוג מה חשבתי על

 

מוזמנים להצטרף לקבוצה ולעקוב אחרי הבלוג שלה כדי לקרוא סקירות נוספות 

פוסטים שיעניינו אותך

מה יעניין אותך?