טוען...

בת המעמקים | סקירה


 

מודה שחששתי לגשת שוב לספר של ריק ריירדן:
הוא הסופר שהפך את הילדות שלי למדהימה, אבל זה לא סוד שהוא כותב בעיקר לנוער צעיר. חששתי שלא אתחבר לדמויות, לעלילה, פחדתי שזה יהרוס לי את החוויה הטובה ממנו. וכמה שמחתי לגלות שטעיתי!! (לא במבחנים טפו חמסה)

בספר הזה קרה משהו מיוחד בעיניי-
ריק ריירדן לקחת ספר פנטזיה קלאסי (שנחשב למהפכני בזמנו) והפך אותו לספר מדע בדיוני! הוא לא שכתב אותו, אלא בנה עליו. דוד ריק הפיח חיים בדמויות מלפני 150 שנה והפך אותן לחלק מההיסטוריה של הגיבורים בספרו.
אותי זה ריגש כי יש לו השפעה על הקוראים הצעירים. ובזכותו דור נוסף של ילדים יגלה עיניין וסקרנות בספריו של ז׳ול וורן: ״20,000 מיל מתחת למים״ ו״אי התעלומות״.

הנקודה שהכי תפסה אותי היא הנרמול סביב נושא המחזור. הגיבורה שלנו היא נערה כבת 15, אז זה הכי הגיוני ולגיטימי שהיא תקבל מחזור, והנושא הזה עולה בצורה בריאה ומכבדת!
ריק נותן לזה מקום, ואולי זה לא תופס עמוד שלם, ואין שום נאום תוכחה בנושא, אלא שהכל מתואר באופן טבעי ונורמאלי.
ושמעו קטע, זה ממש לא הפך את הספר ל״ספר של בנות״.
כי גם בנים צריכים להבין שזה חלק מחיי הנערות והנשים, ויש לקבל את זה בכבוד והבנה.
ושאני לא אתחיל לדבר על הייצוגים האתניים הרבים שריירדן משלב בספר… בקיצור- שאפו ענק!!

חלק אומרים שזה לא אותו ריירדן שהם מכירים ונכון, הספר הזה באמת קצת שונה. יש בו מתח ואקשן, אבל פחות ממה שפרסי ג׳קסון וחבריו הרגילו אותנו. אבל כפיצוי, לצד עלילה מרתקת, אנחנו מקבלים גם טכנולוגיות מתקדמות ונשקים מגניבים!! גם להומור ולציניות יש מקום של כבוד, אבל הספר הזה מרגיש בוגר יותר.

וכן טוב, מבאס שזה ספר יחיד. הכל קרה בו כל-כך מהר! יש שם המון דמויות שמגיע להם לקבל יותר משורה וחצי. גם האקדמיה הימית עצמה נשמעת ממש מסקרנת ואני פשוט חייבת לקבל סיפורים נוספים על המקום הזה.
הספר לגמרי משאיר טעם של עוד, ונשאר רק לקוות שבהמשך ריק יפתיע אותנו עם עוד כמה ספרים בסדרה.

נ.ב. מה הקטע עם מכתב ההמלצה המייגע בתחילת הספר? כמה שורות בהחלט יהיו מספיקות…


 

 

את הסקירה כתבה דריה צ׳נצוב

בעלת עמוד האינסטגרם one_more_book

 

מוזמנים לעקוב אחרי העמוד שלה כדי לקרוא סקירות נוספות 

פוסטים שיעניינו אותך

מה יעניין אותך?