טוען...

הסופרת שעשתה את הלא יאמן


 

הסופרת שעשתה את הלא ייאמן ושולטת שליטה מוחלטת ברשימות רבי המכר

התקשורת מייחסת את ההצלחה האדירה של קולין הובר ל"#בוקטוק", אבל זה כל כך הרבה יותר

 

מאת: לורה מילר, the slate”

 

בטיקטוק רץ לאחרונה קליפ ויראלי עם הכותרת הנרגשת "זה היה הקיץ של קולין הובר",  ובו עשרות קליפים ערוכים של נשים צעירות בחוף הים, קוראות ספרים מאת הסופרת מטקסס. אבל קשה לשכוח - רק לפני כמה חודשים היה לנו "האביב של קולין הובר" ולפני כן "החורף של קולין הובר", וכן – לפני כן היה גם "הסתיו של קולין הובר"...

 

בכל שבוע נתון, כבר יותר משנה, להובר בת ה-42 היו שלושה עד שישה ספרים ברשימת 10 רבי המכר המובילים של Publishers Weekly. נכון להיום, שלושה מתוך חמשת הכותרים המובילים ברשימת הספרים המודפסים והספרים האלקטרוניים המשולבים של הניו יורק טיימס הם של הובר. הפופולרי ביותר מבין הרומנים האלה,  "איתנו זה נגמר", אפילו לא חדש. הוא פורסם לפני שש שנים. ספר ההמשך לרומן ההוא, "איתנו זה מתחיל", יצא לאור באוקטובר (גם אצלנו, בהשקה מוקדמת בהוצאת כנרת-זמורה-דביר ב-18.10), ומובן מאליו שמקומו בפסגת שתי הרשימות מובטח מראש.

 

נוטים לייחס את ההצלחה של קולין הובר ל"#בוקטוק", ערוץ טיקטוק המוקדש לסופרים ולקוראים. הובר - הידועה בתור CoHo למעריצים שלה, שקוראים לעצמם Cohorts ("הקהילה", או "הפמליה" בתרגום חופשי) - היא אכן המלכה הבלתי מעורערת של #בוקטוק, מומחית טיקטוק ממדרגה ראשונה. היא גם הנושא העיקרי של אינספור סרטונים, בהם מופיעות נערות ונשים צעירות, אוחזות בערימות ענק של כריכות "Coho" בצבעי סוכריה, ומנסות לדרג את הספרים האהובים עליהן ביותר בין 24 הספרים שכתבה.

 

למרות שנראה שהשליטה של קולין הובר בטיק טוק מוחלטת, נראה שדרכה אל התהילה והעושר היתה מפותלת יותר. היא נראית לפעמים מופתעת מהוויראליות של עצמה, אבל הובר עסקה בקידום עצמי יעיל וממוקד עוד ב-2012, כשחילקה בחינם לבלוגרים משפיענים עותקים מהרומן הראשון שלה, "Slammed" , ספר לנוער בוגר שהוציאה בהוצאה עצמאית. היא הייתה גדולה ב-BookTube (קהילת ספרי YouTube), וגדולה ב-"Bookstagram". עוד הרבה לפני שטיקטוק הגיע. יותר מזה, הסיפור שלה – אמא שהיא גם עובדת סוציאלית, שהפכה לסופרת רבי מכר שהם תופעה עולמית, באמצעות כל טכנולוגיה חדשה שהפציעה; של זאת שהיתה שם ברגע שהתחוללה לכאורה מהפכה בעסקי הספרים (הוצאה עצמית, בלוגים, אינסטגרם, טיקטוק) – כל זה הוא רק חלק קטן מאוד מהסיפור.

 

טכנולוגיה חדשה לא יכולה הרי לגרום לקוראים לאהוב ספר. טכנולוגיה חדשה יכולה רק להנגיש את הספר לקוראים, אבל לא לשכנע אנשים לקרוא אותו. מה יש בחומרים של הובר שהופך אותה לכל כך פופולרית, לכל כך אהובה? ייתכן שיש משהו בספרים שלה שאכן נראה מתאים לסגנון הייחודי של טיקטוק, כפי שהוא היום. משהו בפלטפורמה הזאת מזמין ג'סטות אמוציונליות גדולות מהחיים, בניגוד לסגנון המאופק יותר של אינסטגרם, שנראה תמיד כמו אלבום ייצוגי של החיים שלנו, ונחשב בעבר כדרך החדשה והחמה ביותר למכירת ספרים. מעריצי CoHo בטיקטוק מתעדים ומעלים סרטונים של עצמם מתייפחים, צווחים, מתנשפים בתדהמה ומצמידים את ספריה לליבם בתצוגות מקסימות של הערצה. לעתים קרובות, בכלל לא נחוצות מלים של ממש כדי להעביר את התגובות של הקוראים. לפעמים - הן יותר מכשול מאשר עזרה. מעל לכל, #בוקטוק משדר לנו שהובר מספקת לנו, הקוראים שלה, טלטלות רגש מלאות עוצמה.

 

ספריה של הובר עוסקים בנושאים מגוונים ביותר, הרבה יותר מאשר סופרים רבי מכר רבים. יודעים למה לצפות כשמרימים מהמדף בנמל התעופה מותחן של ג'יימס פטרסון, לפני שעולים על טיסה ארוכה. אבל הובר כתבה ספרי נוער בוגר, קומדיות רומנטיות, סיפור רפאים, רומן מתח גותי, ספרים רציניים החוקרים נושאים קשים כמו אלימות במשפחה והתעללות מינית בילדים, ורומנים לוהטים כמו אהבה מכוערת: רומן בין אחות לטייס בחברת תעופה, שלהערכתי בנוי מבערך 70% סצנות מין. לא כל הCohorts מעריצים את כל ספריה, אבל הם כבר הוכיחו שהם מוכנים לעקוב אחריה למחוזות חדשים ולא מוכרים, ולגלות יחד איתה את נפלאות הפלטפורמות החדשות.

 

נכון להיום, שלושה מתוך חמשת הכותרים המובילים ברשימת הספרים המודפסים והספרים האלקטרוניים של הניו יורק טיימס הם של קולין הובר.

 

רוצים להכיר את הסופרת קולין הובר יותר לעומק? תנו הצצה בעמודי האינסטגרם והטיקטוק שלה!

אהבתם את הספר 'איתנו זה נגמר'? הוא כעת בשלבי הפקה לסרט! קחו חלק בפגישת קריאת התסריט
 

 

ממש בקרוב אצלנו – "תעתוע" במהדורת אספנים מיוחדת עם אפילוג חדש פרי עטה של הסופרת!

וגם – בהשקה בלעדית ובמקביל לעולם כולו, רק אצלנו – "איתנו זה מתחיל" ! חכו לנו באוקטובר!

 


לכל ספריה של קולין הובר:

 

 

את הסקירה כתבה גיל ארד

מנהלת העמוד on  the shelf

 

מוזמנים לעקוב אחריה ולקרוא סקירות נוספות אותן כתבה בפייסבוק ובאינסטגרם

פוסטים שיעניינו אותך