קוממיות ונכבה‏ - יואב גלבר

סופר/ת : יואב גלבר
טוען...

קוממיות ונכבה‏ - יואב גלבר

סופר/ת : יואב גלבר
‏148 ₪

קוממיות ונכבה מגולל באורח מרתק ובהיר את אירועי מלחמת העצמאות ומנתח את המדיניות שהובילה את המלחמה משני צדדיהן - היהודי והערבי. הספר מתמקד בשאלת הפליטים שנוצרה במהלך המלחמה - שאלה המהווה מאז המלחמה מוקד הסכסוך הישראלי - פלסטיני והמכשול העיקרי בדרכו של כל ניסיון ליישב אותו. הספר דן בסיבות להיווצרותה של שאלת הפליטים ובאופן שבו הפכה בריחה זמנית לפליטות המתמשכת עד היום, ואשר קשה לראות את סופה. הספר נסמך על מגוון של מקורות ארכיוניים צבאיים ואזרחיים, ישראליים ובריטיים, ובנוסף להם מקורות ערביים - עיתונות, מסמכים, הקלטות מרשתות האלחוט, דו"חות ציתות לקווי הטלפון, שידורי רדיו גלויים ודו"חות של סוכנים ונחקרים המצויים בארכיונים ישראליים ובריטיים ובידיים פרטיות. כמו כן מתייחס הספר לספרות הזיכרונות הערבית הענפה שבשנים האחרונות נוסף לה גם תיעוד בעל - פה המופץ באמצעות האינטרנט ובדרכים אחרות.
כתיבת קוממיות ונכבה החלה בימים שבהם נדמה היה שהסכסוך היהודי - פלסטיני מתקרב לסיומו; בשלב זה היה על החוקר - הכותב להתמודד רק עם זיכרונם של בני התקופה. הכתיבה נשלמה בימים שבהם נראה סיומו של הסכסוך רחוק מאי - פעם.
גם בעייתו של החוקר בעת הזו השתנתה: יותר משעליו להתמודד עם הזיכרון, היה עליו להתמודד עם התעמולה המנצלת את חולשת הזיכרון ומשליכה הווה על עבר בלי לתת למציאות העבר לבלבל אותה - משימה שהספר עומד בה בהצלחה מרשימה.

במלאי
מק״ט
18100307
הוצאה
דביר
עמודים
656
יציאה לאור
25 באפר׳ 2004