2007

טוען...

2007

מחיר מיוחד ‏29 ₪ מחיר רגיל ‏94 ₪

״וסטיב ג׳ובס סיפר שיום אחד הוא לקח אל-אס-די והסתכל על האייקון של החברה שלו. ואחרי כמה שעות, אאוריקה, התפוח נפל מן העץ, והוא הבין, הוא יברא מחדש את פרי עץ הדעת. ואם תהפוך את האייפון שלך עכשיו, תוכל גם אתה לראות את התפוח הנגוס חרות בו. ואני זוכרת שפעם אחתה אמרת לי שאתה מאוכזב מאיך שהעתיד נראה, כי היית בטוח שכבר נהיה בחלל, אז בוא תבין, שאנחנו כבר הגענו רחוק יותר מהחלל, אנחנו הגענו אל תוך האינטרנט.״

מעולם לא נראתה בספרות העברית יצירה שאפתנית, עזת מבע ופרובוקטיבית כמו 2007, יצירתו השנייה של הסופר עטור השבחים קובי עובדי.ה זהו ספר הנקרא בנשימה עצורה, שנכתב בהינף אחד תחת מצב אותו מתאר המחבר כהארה רוחנית.

במרכז הספר עומדת דמותו הסוחפת והגרנדיוזית של שרון יאנג - הגבר שהגיע משום מקום לכל מקום, האיש שהמציא את עצמו מחדש. מאות מעריצים אותו - אבל לא יודעים מי הוא ולא פגשו אותו מעולם, רבים מאוהבים בו - אבל הוא מתעב את עצמו ולא יודע מהי אהבה. מדירתו במרומי מגדל מגורים תל אביבי, מסוגר בקן של טכנולוגיה ועיצוב, הוא שולט על עשרות ״עבדים״ מרצון, חבוי מאחורי מסכה ומסך המחשב. אבל כאשר קורה משהו נורא המטלטל את יסודו קיומו, הוא מאבד את השליטה בחייו, עד שהוא מבקש להיגאל ולברוא עצמו שוב מחדש.

עובדיה בורא דמות המורכבת כולה מציטוטים על ציטוטים, שמתוכם נבראת ייחודיות גדולה. בדיוק מופתי הוא לוכד את רוח הזמן והמקום ומציע מעוף מכשוף שכולו יופי, אימה ואמת. 2007 הוא רומן מצחיק ומפחיד, על זמני ועכשווי, המטייל בעולמות של מעלה ומשתכשך בעולמות של מטה באותה נינוחות, והוא מיועד לקוראים בוגרים בלבד.

קובי עובדיה נולד בשנת 1982, בוגר מחלקת קולנוע. ספרו הראשון ״העונה האחרונה של מוטי ביטון״ (כתר, 2013) זכה לשבחי המבקרים, נבחר לאחד מעשרת הספרים הטובים של 2013 וסימן אותו כאחד הקולות הספרותיים האמיצים והבולטים של דורו.

משבחי הביקורת של ״העונה האחרונה של מוטי ביטון״
״...רומן חכם ומשכנע, התופס את הקוראים ולא מאפשר להם להשתחרר לרגע מהעלילה המוקרנת על גבי הדפים.״ (יותם שווימר, YNET).

״...קובי עובדיה מתמסר לתיאור הסבל של דמויותיו באופן גרנדיוזי, עודף ונלהב. במין שילוב של לארס פון טרייר וסרט טורקי, הוא מתענג על השקיעה, המצוקה והיעדר המוצא.״ (עמרי הרצוג, הארץ)

׳העונה האחרונה של מוטי ביטון׳ נבחר לאחד מעשרת הספרים הטובים של 2013 על ידי 7 לילות, וטיים אאוט.

קובי עובדיה נבחר על ידי 7 לילות לאחד משמונה הסופרים הצעירים המבטיחים.

במלאי
מק״ט
10314137
עמודים
256
יציאה לאור
22 בנוב׳ 2015